WestNews.com.ua

Карантин не як виклик, а як можливості

05.10.2020, 18:18  |  Автор:   Провальна Наталія

Пандемія не залишила нікого осторонь та внесла корективи у життя кожного з нас. Хтось бачить в карантині лише негативні сторони, а хтось, завдяки цій ситуації, покращує своє життя. Одним з тих, хто побачив у цій ситуації можливості, є Мар’ян Івасик, з яким напередодні поспілкувався WestNews.

У свої 19 Мар’ян завдяки карантину залишив справу, якою довго займався і кардинально змінив сферу діяльності. В результаті, разом з командою вже готує до запуску свій стартап по стратегічному маркетингу.

Зараз хлопець здобуває професію тренера в коледжі фізичного виховання і вже більше року пропрацював фотографом. Мав чимало клієнтів та вірив, що стане професіоналом в даній сфері. Зізнається, що фотографувати почав через нав’язану думку колеги, який на той момент вже добився серйозних результатів у цій справі та був для нього авторитетом.

– Чому ти вирішив залишити фотографію?

– Я купив камеру, проходив платні курси, заробляв, мав великі плани у цій сфері, але чим далі йшов, тим більше зникало бажання цим займатися. Я відчув, що стою на місці і себе «заганяю». Не розумів, через що це, бо проблем в мене не було, сварок теж. Це було в червні, я якраз поїхав на змагання по легкій атлетиці в Ворохту і там у мене було багато вільного часу. Тож почав медитувати і це мені дуже допомогло. Я сфокусувався на тому, що мені заважає і зрозумів, що все виливається у фотографію, що через неї я так себе почуваю Тоді я перестав фотографувати і спілкуватися з тим оточення. Мені стало легше, ніби камінь з душі скинув.

– Як ти зрозумів, чим тепер хочеш займатися?

– У нашому житті є дуже багато факторів, які нас відволікають і для того, щоб сфокусуватися, треба побути наодинці, подумати, все відпустити і помедитувати. Кажуть, що при медитації не треба думати, але ні, можна думати про те, що тобі подобається. Я думав про те, що хочу, про те, що боліло і так дізнався відповідь на своє питання. Мені вистачило три медитації аби зрозуміти, що фотографія − це баласт. А далі медитував, щоб зрозуміти, що моє. Я довго думав і десь на 12 день медитації зрозумів, що все тягнеться з дитинства і почав шукати відповідь там. Згадував,  чим я тоді любив займатися, бо в дитинстві ми несвідомо робимо те, що справді любимо. Всі мої ігри в дитинстві були про стратегію. Я любив бути лідером, брав собі найкращих людей і ми завжди вигравали.

Раніше колеги фотографи сміялися, бо я хотів складати стратегію, більше ніж обробляти фотографії. Робив «воронки продаж», навіть коли не було клієнтів, аналізував ринок в соцмережах і прагнув масштабування. Мені легко дається аналізувати конкурентів. Я зрозумів, що фотографія − це дуже конкретна ніша. У ній є багато фотографів і щоб обігнати конкурентів, треба бути унікальним. Треба мати своє «Я», а своє «Я» можна показати через соцмережі. Після того навіть створив мотиваційний марафон. Тоді я зрозумів, що це стратегія.

– Як ти знайшов нішу в якій можна задіяти навички стратегії?

– Я не зразу до цього прийшов, але сфокусувався на стратегії і шукав, де себе в цьому розвивати. І це все завдяки карантину, бо я вийшов з буденності, змінив ритм життя Після Ворохти я почав розвиватися в бізнесі, бо знав, що бізнес потребує стратегії. Пізніше все вилилось в нішу, яка мені зараз дуже подобається – стратегічний маркетинг. Я відчув, що мені це легко дається. А ще я дуже хотів нести користь і цінність. Однак, через фотографію це було тимчасово. Люди пофотографувалися і закрили свій біль, а завдяки стратегії я зможу робити людей щасливішими, бо допоможу їм робити своє життя кращим.

– Де ти здобував знання про цю сферу? Адже це не освіта, не спорт і не фотографія, навіть близько.

– У вільному доступі в Інтернеті. Я підтримую те, що до якогось рівня можна дійти безкоштовно. Також я читав багато книжок на цю тему. Книжка − це як курс, але вона може бути застаріла. Є вже багато неактуальних книжок. До того ж самостійне навчання потребує багато часу на пошук та аналіз всієї інформації, адже не всьому написаному можна вірити. Все, що я читаю, одразу пробую тестувати, бо це може вже давно не працювати. Світ дуже швидко змінюється.

Загалом я вивчаю стратегічний маркетинг більше двох місяців. Спочатку не знав звідки брати інформацію, кому вірити, хто лідер думок, а зараз вже добре орієнтуюсь в цій сфері. Я дуже люблю аналізувати, тому тепер по іншому сприймаю рекламу. Мені подобається дивитися і аналізувати, як люди це придумали, що маркетолог хотів цим сказати, і в який момент станеться «продажа». Мені це дуже цікаво.

– Ти казав, що працюєш над запуском стартапу, в чому полягає його ідея?

– Ми з командою розробляємо стратегії для соцмереж. Коли підприємець хоче створити продукт, але не знає чи він «зайде», ми створюємо його демо-версію і робимо аналіз. Якщо все добре, то запускаємо. Також створюємо маркетингові ролики і допомагаємо «вийти на ринок». Наш стартап на стадії підготовки. Зараз ми набираємось досвіду в самій ніші, у спілкуванні з людьми, у роботі з клієнтами. Адже, щоб створити глобальну компанію, треба багато досвіду. Також упаковуємо себе, щоб достойно подати. Тому, що важливо мати унікальну бізнес модель і розуміти, що таке бізнес. Наразі маємо 8 кейсів і загалом серйозно налаштовані.

– Чому саме стартап, а не робота в маркетинговій агенції?

– В мене вже давно є цінність ні від кого не залежати.

– Як ти формував команду, як ви працюєте в час карантину і як вирішуєте конфлікти?

– В мене є друг, який вміє дуже добре аналізувати і я зрозумів, це те, що потрібно. Ми почали розказувати про це в Інстаграмі і так збирали однодумців. Хтось відповідав на «сторіс», що йому цікаво, тоді ми зустрічались і говорили. Також писали тим, хто розуміється в цій сфері. Зараз нас четверо. В будні дні ми працюємо онлайн, а на вихідні зустрічаємось в живу, бо всі ще навчаємось. Загалом у нас є план і ми по ньому йдемо. Також у нас відкрита політика: якщо ми маємо якісь претензії, проблеми, питання, то говоримо відкрито. Ми знаємо, які наслідки і які перспективи будуть після певних дій».

– Як ви шукали перших клієнтів?

– Ми казали, що хочемо їм допомогти безкоштовно, бо ми знали їхні болі та проблеми. Ми допомагаємо їх подолати. Як змотивувати працівників, як вийти з кризи. Все рахуємо, аналізуємо, адже підприємець не має часу думати про це, він має думати про новий продукт, про гроші.

 На останок Мар’ян поділився трьома порадамми для тих, хто також хоче змінити свою діяльність, але боїться або не знає з чого почати.

  1. Не зважати на думку людей і робити те, що тобі подобається.

Я довго не міг це зробити, бо боявся, що скажуть люди. Коли займався фотографією, то мені не шкода було грошей на камеру, але мене турбувало, що подумають люди. Потім я побачив, що втратив через цей страх цілий рік.

  1. Впертість.

Спочатку я не знав звідки брати інформацію і думав, що залишу цю нішу, але я був впертим і далі шукав. Впертість перемагає талант. В мене нема таланту до спорту, але я кандидат в майстри спорту тільки через те, що був впертий. Хоча мені казали, що в мене немає шансів і проблеми зі здоров’ям, але я робив і нікого не слухав. Так само і в маркетингу − мені казали: «куди ти лізеш? Для чого тобі це? В тебе нема до цього таланту, є  талановитіші!»,- але я просто робив.

  1. Дисципліна

Як в стартапі, так і в маркетингу, дисципліна допомогла не відкладати справи, дотримуватися плану і працювати стабільно. Я знаю, що мені потрібно зробити і в мене немає відмазок.

І головне робити все через любов до справи.

Розмовляла Наталія Провальна

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як воно, стати студентами «онлайн»?

Підписуйтесь на наш канал у Telegram та наші сторінки у Facebook, Instagram і Twitter. Щоб першими дізнаватися про головне, що відбувається в Івано-Франківську, області, Україні та світі.

При використанні будь-яких матеріалів інтернет видання гіперпосилання на конкретну новину чи матеріалів не нижче другого абзацу. Передрук матеріалів без погодження редакції забороняється.
&nbsp

Редакція WestNews

Україна, Івано-Франківськ, вул. Січових Стрільців 56
Прес-релізи: westnews.ua@gmail.com
Email редакції: editor.westnews@gmail.com

Підпишись

Розробка та дизайн:


X