WestNews.com.ua

Що думають про онлайн-навчання прикарпатські школярі та їх батьки?

13.10.2020, 21:12  |  Автор:   Хромей Зоряна

Карантин тісно переплівся із навчанням: спочатку  перевів його у режим онлайн, а сьогодні все ж дозволив дітям сісти за шкільні парти. WestNews продовжує серію матеріалів на тему навчання в умовах пандемії. Поспілкувавшись із вчителями, ми довідалися про їх нелегкий досвід, здобутий під час дистанційного освітнього процесу. Сьогодні пропонуємо своїм читачам поглянути на проблему з іншої сторони – очима батьків та дітей.

Ми вирішили дізнатися, як радили собі батьки, коли їхні чада вчилися вдома, та як зараз, коли дітей знову потрібно було збирати до школи.

Своїм досвідом поділилися батьки першокласників, учнів середньої школи та випускників. А також ми поспілкувалися із дітьми, вони розповіли, яке навчання їм було зручнішим.

Галина Волошин – мати двох дітей: першокласника, який навчається у Ямницькому ліцеї, та шестикласника, який навчається у Ліцеї №1 Івано-Франківської міської ради. Жінка категорично проти дистанційного навчання і свою думку обґрунтовує так:

«З 14-го по 21 вересня ми вчилися онлайн. В першому класі це було дуже печально. Дитина сама онлайн-навчання не могла проходити, тож ми домовилися із вчителями про те, щоб зробили дві групи. І уроки для другої групи дітей, батьки яких працюють, були о 17:30. Я приходила з роботи і одразу сідала з дитиною вчитися. Тож цей період дистанційного навчання не дуже нам сподобався. Часто зв’язок був поганий не через нас, а у вчителя були проблеми з Інтернетом. Дитина взагалі не розуміла, що це робиться, я ж її відправила до школи, але ми сидимо вдома і в комп’ютері вчимося.»

Мати двох дітей розповіла і про реалії дистанційного навчання старшого сина:

«У 5-му класі він застав онлайн-навчання. Це також було важко, я не зовсім могла його контролювати. На березень-квітень уроків у Zoomi майже не було, бо вчителі не зорієнтувалися. Частіше вони надсилали завдання у Вайбер або на платформу «Мій клас». Інколи вчителі взагалі давали завдання раз на місяць. Дуже хаосно усе було. І дитина розгублена була. Хоча тоді дітям оцінки «понатягували».

Зараз, з вересня, перші два тижні, коли не ходили до школи, уже були частіше уроки у Zoomi. Труднощі є з розкладом: якщо онлайн-уроки, то вони зранку у першу зміну, а в школу ходимо реально у другу зміну. Також такі уроки, як фізкультура, зарубіжна література, основи здоров’я залишили повністю в онлайні.»

Галина Євгенівна наголошує на важливості «живих» уроків з математики, мови, історії, білогогії, а ось чому:

«Математику та українську мову минулого року довелося мені і чоловікові згадувати та пояснювати. З німецькою мовою був повний провал за два місяці карантину. Те, що вчителі пишуть на листочках, не дає того результату, який дає живе пояснення у школі.»

Вона також додає, що багато її знайомих, чиї діти ходять на різні гуртки, жаліються, що ніяк не можуть поєднати додаткові заняття зі школою та дотримуватися розкладу.

«Я тільки за традиційне навчання, ніякого онлайну», – наголосила пані Галина.

Її думку поділяє ще один батько першокласника Віктор Прусак. Його син навчається у ліцеї № 22 Івано-Франківської міської ради.

«Якщо для 5-11-х класів це ще більш-менш, то для першого класу – це взагалі катастрофа. Програми, які рекомендують вчителі, на телефонах не відкриваються. Крім того, у дистанційному навчанні не чітко визначені години. Вчителька собі захотіла на 12-ту годину, захотіла на 16-ту, захотіла на 18-ту. Получається, цілий день дитина не виходить з хати. А батьки мусять цілий день бути на зв’язку і займатися невідомо чим», – обурюється Віктор Петрович.

Серед основних проблем, з якими зіткнувся зараз, батько першокласника виділяє погану забезпеченість школи антисептичними засобами:

«Ліцей там щось закупляв, але в основному ми, батьки. По-друге, обіцяли, що будуть міряти температуру, але моя дитина уже другий тиждень ходить у школу і ніхто ні разу ні в кого температуру не міряв.»

А ще чоловік жаліється на завищені ціни на шкільне приладдя. Каже, що довелося купляти зошити утричі дорожче, ніж воно є.

Віктор Прусак також розповів про проблеми із режимом шкільного харчування:

«Дітей поділили по групах. Моя дитина йде на 8:45 на перший урок і зразу на цю годину у них харчування. Дитина тільки прийшла в школу – і треба йти їсти. Вона ж вдома снідає. А не йде їсти – не може лишитися у класі, а в столовій він дивиться, як інші їдять і теж хоче. Ну не сильно організований цей процес», – каже Віктор Петрович.

Мабуть єдині, хто вбачають позитивні сторони у дистанційному навчанні, – головні учасники освітнього процесу.

Десятикласниця з Калуша Вікторія Дідоха каже, що в онлайн-навчанні плюсів є більше.

“Навчання вдома ставлю пріоритетним, бо є можливість здобувати знання не виходячи з дому, а між заняттями приділяти час собі”, – каже школярка.

Вікторія додає, що “живі” відеоуроки у неї проводилися тільки з одного предмету, а з решти – вчителі надсилали відео із різних інтернет-ресурсів.

Одинадцятикласник Олександр Скородинський, який навчається у Калуській школі №10, каже, що онлайн-навчання дає йому можливість краще підготуватися до ЗНО.

“Для мене дистанційне навчання – це великий плюс, тому що  я зможу підготуватися до ЗНО набагато краще та більше приділяти часу тому, що хочу. З мінусів – то це відсутність живого спілкування: однокласників не бачу”, – каже учень.

Хлопець розповідає, що з початком онлайн-навчання відеоуроків у його класі не проводили. Вчителі надсилали матеріали, а учні самі опрацьовували та виконували тести.

Натомість Олександр вбачає негативний вплив віртуального навчання для дітей молодшої школи.

“Для них – це, звичайно складніше, тому що вони ще толком не знають, що таке навчання”, – наголошує школяр.

А його батько, Микола Скородинський, мінуси дистанційного освітнього процесу бачить не тільки для учнів початкових класів, а й для свого сина теж:

“Я противник цього навчання, тому що це не є навчання. А діти, вони хитрі, і звичайно, що їм подобається дистанційне навчання, бо нема такого контролю, як у школі і можна не вчити інші предмети”.

На бік противників дистанційного навчання стали й батьки. Вони разом із вчителями виступають за традиційне навчання у школі. Комп’ютер із труднощами замінює вчителів, а технічні проблеми часто ускладнюють якісне ведення онлайн-уроків. Для батьків важко поєднувати роботу та контроль за навчанням своїх дітей. І тільки останні позитивно ставляться до дистанційного навчання: для них – це можливість використати час для кращої підготовки до ЗНО та особисто на те, що подобається.

Тож два проти одного!

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:Начання онлайн VS офлайн: досвідчені вчителі Манявського ліцею розповіли, що ефективніше в освітньому процесі  

Підписуйтесь на наш канал у Telegram та наші сторінки у Facebook, Instagram і Twitter. Щоб першими дізнаватися про головне, що відбувається в Івано-Франківську, області, Україні та світі.

При використанні будь-яких матеріалів інтернет видання гіперпосилання на конкретну новину чи матеріалів не нижче другого абзацу. Передрук матеріалів без погодження редакції забороняється.
&nbsp

Редакція WestNews

Україна, Івано-Франківськ, вул. Січових Стрільців 56
Прес-релізи: westnews.ua@gmail.com
Email редакції: editor.westnews@gmail.com

Підпишись

Розробка та дизайн:


X